onsdag 11 augusti 2010

Skinny puppy


Så, nu har jag sett Skinny puppy på en klubbscen, precis det jag väntat på sedan 92 när jag planerade att se dom, som sen ställde in. Har sett dom två ggr innan, ena gången var på deras återförening i Dresden som kallades Doomsday(av tyskarna) och det var fantastiskt, att äntligen se dom till slut plus att setlisten var amazing. Andra gången var på Arvika, vilket också var grymt bra. Dessa spelningar var på väldigt stora scener så närheten är inte den bästa så därför var deras show på KB i Malmö den 6 augusti 2010 mycket bra. Väldigt snygga projektioner och bra show av sångaren Kevin "Oghr" Ogilvie. Setlisten var dessutom bättre än jag vågat tänka mig. Bara 5 låtar som var efter 92. Vill inte vara en bakåtsträvare men tycker ändå materialet före är bättre och mer stämningsfyllt. För stressande och hightech är min tanbke om det nyare. Well. O så till sist så vill jag säga, att jag träffade Kevin bakom KB tidigare på dagen när jag var ute med min dotter Astrid. Jag visste såklart att bussen borde vara där och vips så dök han upp och jag besvärade honom med ett snack, men han var hur trevlig som helst och vi hann prata barn, relationer och lite om showen och hans vistelse på MAS 1991 när han vårdades för gulsot(tror jag det var) och en bekant till mig besökte Kevin där och försåg honom med lite av varje:-) Ja ni kan se på fotot jag tog att vi setts. Tyvärr blev det inget foto när jag tog ett på Kevin med min dotter i famnen, nåt gick fel där, hon började gråta iaf och Kevin kände sig lite dum, hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar